ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ

Οι αριστερές ορντινάτζες του Σύριζα, εκτός του ότι δεν διαθέτουν ούτε στο ελάχιστο φαντασία και αναμασούν τις ίδιες φράσεις, δηλώνοντας ταυτόχρονα την υποταγή τους στα εξουσιαστικά συμφέροντα, δεν μπορούν να κρύψουν όσο και να προσπαθούν τον πλήρη ξεπεσμό και την κατάντια στη οποία έχουν περιέλθει. Οι αντι-μνημονιακές εποχές, μ’ αφορμή τις οποίες, έστω και κατ’ επίφαση, εναντιωνόντουσαν στην εξουσία, έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί παρέα με εκείνο το δήθεν επαναστατικό, ή και μεταρρυθμιστικό περιεχόμενο.

Αποτέλεσμα αυτής της κατάντιας, αλλά και της ξετσιπωσιάς, που διακατέχει τον κάθε είδους εξουσιαστή, είναι να προσπαθούν να μαζέψουν πρόβατα στο μαντρί με εντελώς ανεδαφικές αντιπαραθέσεις στα πλαίσια της αντιπολίτευσης. Εν τούτοις, και όπως είναι αναμενόμενο συνεχίζουν τον επιχειρούμενο κοινωνικό προσηλυτισμό, ειδικά τώρα κι εν όψει μιας πιθανής εκλογικής αναμέτρησης. Στην ιδέα και μόνο ότι θα επιτρέψουν οι «έξω» στον άλλο δούλο της κυριαρχίας τον Μητσοτάκη, να πάει σ’ εκλογές λερώνονται εσώρουχα στην Κουμουνδούρου. Με όλες τις «επαναστατικές» διόδους, που θα μπορούσαν να αποσπάσουν κάποιο περαιτέρω εκλογικό ποσοστό, να είναι απαγορευμένες δια ροπάλου από το κόμμα, αναζητείται εναγωνίως λίγη ευρηματικότητα μπας και τσιμπήσουν κανά ψηφαλάκι, βρε αδερφέ.

Ποιος, όμως, έχασε την ευρηματικότητα του για να την βρουν αυτοί; Έτσι, ασκούν το «ιερό καθήκον» της αντιπολίτευσης, επικαλούμενοι, πότε-πότε την ηθική τους «ανωτερότητα», (όσο και αν αυτό προκαλεί γέλωτες) η οποία και καλά προκύπτει επειδή είναι κομμουνιστές. Φυσικά, το γεγονός αυτό από μόνο του, καταδεικνύει το πόσο στριμωγμένοι είναι. Έτσι, λοιπόν, μετά την ανακοίνωση του ανασχηματισμού της κυβέρνησης και την τοποθέτηση Βορίδη στο υπουργείο Εσωτερικών ο αντίστοιχος τομεάρχης του Σύριζα Κ. Ζαχαριάδης προχώρησε σε μια δήλωση που δεν μπορεί παρά να συγκλόνισε κάθε αντιφασίστα συναγωνιστή.

Μεταξύ άλλων αναφέρει ο Ζαχαριάδης: «Ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, από την πλευρά του θα τους ταράξει στον έλεγχο, την νομιμότητα, την ανάδειξη αδιαφανών πρακτικών. Αυτός είναι ο δρόμος της δημοκρατικής ευθύνης, αυτό είναι το χρέος μας απέναντι στους δημοκρατικούς και προοδευτικούς πολίτες που ανησυχούν από την ακραία αναδίπλωση του κ. Μητσοτάκη. Ας μην ανησυχεί ο κ. Βορίδης. Δεν θα προτάξουμε στην κριτική μας τα τσεκούρια του παρελθόντος, θα αναδείξουμε κυρίως τη λαιμητόμο του μέλλοντος που ετοιμάζουν για τα δικαιώματα και τις δημοκρατικές κατακτήσεις του λαού μας. Η πολιτική διαδρομή του νέου Υπουργού Εσωτερικών είναι γνωστή ήδη από τη δεκαετία του ’80. Όλοι οι δημοκράτες πολίτες, προοδευτικοί, κεντρώοι και συντηρητικοί θυμούνται πάρα πολύ καλά πρόσωπα, απόψεις και διαδρομές. Ας τον βλέπουν και ας τον χαίρονται στα Υπουργικά Συμβούλια δίπλα στον κ. Μητσοτάκη, όσοι βρίσκουν στον πρωθυπουργό «κάτι προοδευτικό».

Η γραμμή στην οποία κινείται η τακτική του Σύριζα, μέσα από τα λόγια του στελέχους του είναι εμφανής και καθόλου πρωτότυπη. Επιχειρούν να στήσουν ένα σκηνικό πόλωσης ανάμεσα στη δεξιά και την αριστερά, στον φασισμό και στον αντιφασισμό και πάει λέγοντας. Φιλοδοξούν, μήπως μέσα από αυτήν την χιλιομπαλωμένη τεχνητή όξυνση τσιμπήσει κάνα ψάρι και πιαστεί στο κομματικό τους δίχτυ. Ξεχνούν όμως, ή δεν βλέπουν –πρόβλημα τους– πως τώρα πια το δίχτυ είναι τρύπιο και το χαρτί πολυπαιγμένο.

Όμως, έχει κάποια αξία να αναδείξουμε μερικά στοιχεία, καθώς και την ιστορική διαδρομή και την προσήλωση, αυτής της αντιπαράθεσης στα πλαίσια της δημοκρατίας και των θεσμών. Με πολυχρησιμοποιούμενο, εδώ και δεκαετίες, το πιστοποιητικό πολιτικών φρονημάτων, που βαπτίστηκε από την ρήση του Ηλία Ηλιού του βουλευτή και προέδρου της ΕΔΑ το 1962 «θα σας ταράξουμε στη νομιμότητα», οι αριστεροί δηλώνουν με συνέπεια και σταθερότητα την πίστη και την υποταγή τους στην εξουσία.

Με αυτή τη δήλωση και μόνο, δίδεται το μήνυμα και συνεννοούνται οι πολιτικοί υπηρέτες με την εξουσία, μιας και η ιστορικότητα της φράσης έρχεται να χρησιμοποιηθεί, ως άλλη δήλωση νομιμοφροσύνης των μεταλλαγμένων κομμουνιστών (οι άλλοι οι ορθόδοξοι μαρξιστές χρησιμοποιούν άλλα σινιάλα).

Η καταγωγή της φράσης

Το 1962 ο Ηλίας Ηλιού, τότε κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΕΔΑ συνοδευόμενος από στελέχη της Νεολαίας του κόμματος, είχε επισκεφθεί τον Κωνσταντίνο Τσάτσο τότε υπουργό προεδρίας της κυβερνήσεως του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Σκοπός της επίσκεψης Ηλιού ήταν η διαμαρτυρία για τη βία στα πανεπιστήμια κυρίως, αλλά και στους δρόμους της Αθήνας από μέλη της ΕΚΟΦ, (Εθνική Κοινωνική Οργάνωση Φοιτητών, δεξιά εξτρεμιστική φοιτητική οργάνωση) αλλά και από άλλα φασιστοειδή μέλη παρακρατικών οργανώσεων.

Αφού άκουσε τον Ηλιού, ο Τσάτσος, του ζήτησε να μείνουν για λίγο μόνοι. Σύμφωνα με όσα είπε ο ίδιος ο Τσάτσος του είπε: «Επειδή εσείς οι μαρξιστές έχετε οριστικά κερδίσει τον ιδεολογικό αγώνα, κατέχετε τον χώρο του πανεπιστημίου και του πολιτισμού. Έχετε αλώσει τη νεολαία. Ηλία, δεν έχουμε άλλο τρόπο. Και δεν πρόκειται να παραδοθούμε. Θα σας ταράξουμε στο ξύλο».

Και αυτός του απάντησε με την, ιστορική πλέον φράση, και σήμα κατατεθέν υποταγής: «Και μείς θα σας ταράξουμε στη νομιμότητα», εννοώντας πιστή και απαρέγκλιτη εφαρμογή του Συντάγματος.

Απ’ ότι φαίνεται λοιπόν, σε κρίσιμες κοινωνικές συνθήκες η φράση αυτή επανέρχεται στο προσκήνιο για να καταδείξει μέχρι που θα φτάσει και σε ποια πολιτικά πλαίσια θα κινηθεί τόσο η ρητορική όσο και ο αριστερός πρακτικισμός.

Θα θυμίσουμε λοιπόν, πως την ίδια δήλωση είχε κάνει και ο Δ. Παπαδημούλης βουλευτής τότε του σύριζα ευρωβουλευτής σήμερα και δημιουργός της Παπαδημούπολης πολιτείας το 2012: «θα τους ταράξουμε στη νομιμότητα», έλεγε ο Δ. Παπαδημούλης, ενώ επισήμανε ότι θα «κάνουν μια αντιπολίτευση του 27%». Για λόγους ιστορικούς να αναφέρουμε πως η δήλωση αυτή επανέρχεται μετά το 2008 και την εξέγερση του Δεκεμβρίου, με αφορμή τη δολοφονία Γρηγορόπουλου και την τότε πολιτική στάση εξαπάτησης και ισορροπιών, που κρατούσε ο σύριζα του συν πλην 3%. Δεν θα επεκταθούμε σε περαιτέρω ανάλυση, απλά θα θυμίσουμε, επί πλέον, την πιστή προσήλωση στην νομιμότητα και την καταστολή κάθε διαφωνούντα που ακολουθεί μεταπολιτευτικά και το ΚΚΕ, όταν απαιτείται η άμεση στήριξη κάθε κυβέρνησης, συκοφαντώντας και σπιλώνοντας αγωνιζόμενους και εξεγερμένους.

Η δήλωση «θα σας ταράξουμε στη νομιμότητα» του Παπαδημούλη το 2012, προανήγγειλε τα όσα ακολούθησαν την εκλογή του Σύριζα το 2015 και την πρώτη φορά αριστερά, όπου από τη δήλωση Τσίπρα «θα καταργήσουμε το μνημόνιο μ’ ένα νόμο κι ένα άρθρο», φτάσαμε στην ψήφιση του 3ου μνημονίου μ’ ένα νόμο κι ένα άρθρο.

Το μόνο, λοιπόν, που αλλάζει στην επαναλαμβανόμενη αυτή φράση, είναι οι χρονολογίες και τα πρόσωπα που το χρησιμοποιούν. Η ουσία που εμπεριέχει, αυτή της πίστεως και υποταγής στην εξουσία είναι διαχρονική και απαράλλακτη.

Όσο για το ηθικό πλεονέκτημα της αριστεράς, το οποίο επικαλούνται κάθε φορά για να «ξεπλένονται», δεν ξέρουμε αν πρέπει να γελάμε ή να κλαίμε γι’ αυτό. Σε μια πενταετία που κυβέρνησαν οι «ηθικοί» της αριστεράς και θεματοφύλακες της διαφάνειας, τί να πρωτοθυμηθούμε; Την επιχείρηση να ελέγξουν την «ενημέρωση» δημιουργώντας το σύριζα TV με το βοσκοτόπι Channel του Καλογρίτσα και τις «επαφές» από Μαρινάκη μέχρι Σαββίδη; Το White House Gate πάλι με Καλογρίτσα; Τις διαπραγματεύσεις και τους αλληλοεκβιασμούς Παππά – Μιωνή, που αφορούν όχι μόνο τα όσα βγήκαν στη φόρα από τις καταγεγραμμένες συνομιλίες, αλλά και εκείνα τα «λερωμένα τ’ άπλυτα» που υπονόησε ο Μιωνή, με την δήλωση ότι έχει κι άλλες ηχογραφημένες συνομιλίες, τις οποίες, αν χρειαστεί, θα δώσει στη δημοσιότητα.

Όλα αυτά στην αυλή του μαξίμου παρακαλώ και σε πλήρη γνώση του «Βούδα της ηθικής» Τσίπρα. Ή μήπως να θυμηθούμε τις σχέσεις του ίδιου του Τσίπρα, με το εφοπλιστικό λόμπι και τις πολυτελείς διακοπές του στο κότερο της κ. εφοπλιστού Παναγόπουλου, ενώ είχαμε εκατόμβη νεκρών από την πυρκαγιά στο Μάτι; Άντε να αναφέρουμε και την Παπαδημούπολη πολιτεία του αλλοτινού, που θα τάραζε στη νομιμότητα με την πλειάδα ακινήτων, 38 παρακαλώ, την ενοικίαση τους με ασφαλή την μίσθωσή τους στις ΜΚΟSolidarity Now, που συνδέεται με τον Σόρος και Praksis.

Εφ’ όσον, καταδείξαμε για άλλη μια φορά τον άκρατο αμοραλισμό, που διαπνέει τους κάθε είδους κομμουνιστές, αλλά και την παντοτινή τους υποταγή στην κυριαρχία, παραθέτουμε ένα απόσπασμα του Ιταλού αναρχικού Ερρίκο Μαλατέστα, που με δύο λέξεις συνοψίζει το αναρχικό ήθος και την υποχρεωτική βία, που ως αναρχικοί καλούμαστε να ασκήσουμε στον αγώνα για την απελευθέρωση.

«Η πραγματική αναρχική βία είναι αυτή που σταματά όταν σταματά η ανάγκη υπεράσπισης της ελευθερίας. Αυτή μετριάζεται από τη γνώση ότι τα άτομα ξεχωριστά, λόγω κληρονομικότητας και περιβάλλοντος, είναι ελάχιστα υπεύθυνα για τη θέση που βρέθηκαν· αυτή δεν την εμπνέει το μίσος αλλά η αγάπη· και είναι ιερή εφ’ όσον σκοπεύει στην απελευθέρωση των πάντων και όχι στην αντικατάσταση της κυριαρχίας των άλλων με τη δική τους. {…} Εμείς θέλουμε την ελευθερία για όλους, για μας και για τους φίλους μας, όπως για τους αντιπάλους και τους εχθρούς μας. Ελευθερία στοχασμού και προπαγάνδισης της σκέψης μας, ελευθερία εργασίας και οργάνωσης της ζωής μας όπως μας ευχαριστεί· όχι ελευθερία, εννοείται –και παρακαλούνται οι κομμουνιστές να μην παρερμηνεύουν– για την κατάργηση της ελευθερίας και εκμετάλλευση της εργασίας των άλλων». (Απόσπασμα από το άρθρο «ΑΝΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΒΙΑ», του Ερρίκο Μαλατέστα που πρωτοδημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Pensiero e Volonta» την 1η Σεπτέμβρη 1924.)

Λούπους

Both comments and trackbacks are currently closed.