ΚΥΚΛΟΦΟΡEI το 184ο φύλλο της Μηνιαίας Πανελλαδικής Αναρχικής Εφημερίδας ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Από την Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018, η μηνιαία αναρχική εφημερίδα ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ βρίσκεται σε περίπτερα της Αθήνας και στον υπόλοιπο Ελλαδικό χώρο σε σημεία όπου διατίθεται ο ημερήσιος και περιοδικός τύπος.

Ακολουθεί το προλογικό σημείωμα, αυτής της έκδοσης, από τον Κύκλο Σύνταξης:

Η εσπευσμένη συμφωνία των Πρεσπών υπό την σκέπη και τις ευλογίες ΕΕ και ΗΠΑ, που έσπευσαν να θριαμβολογήσουν για την επίτευξη ενός σημαντικού τους στόχου (που εντάσσεται ούτως ή άλλως στην στρατηγική διάλυση της Γιουγκοσλαβίας), πραγματοποιείται σε μια περίοδο, όπου η αδυσώπητη μεταψυχροπολεμική σύγκρουση ανάμεσα στα κάθε λογής συμφέροντα των κυριάρχων του πλανήτη, όχι μόνο δεν μειώνεται σε ένταση και σε έκταση, αλλά αντίθετα μοιάζει να κλιμακώνεται με φανερό ή μη τρόπο. Τα τεκταινόμενα στην αιματοβαμμένη ευρύτερη Μέση Ανατολή, έστω και αν αναφερθεί κάποιος στην περίοδο από το 2011 μέχρι σήμερα, είναι ενδεικτικά και ευρέως γνωστά και δεν χρειάζεται εν προκειμένω να τα επαναλάβουμε, έστω επιγραμματικά. Ας κρατήσουμε, όμως, το σημαντικότερο κοινό σημείο: την αλλαγή συνόρων από την Κριμαία, μέχρι τα Βαλκάνια και από εκεί στην Λιβύη και την Συρία. Άλλωστε, στην ίδια γραμμή της αναζήτησης των όρων αναθεώρησης των παλαιών συνόρων κινείται ανοικτά και το τουρκικό κράτος, χωρίς κανείς να διανοείται να χαρακτηρίσει είτε τον τούρκο υπουργό εξωτερικών γραφικό ούτε βέβαια τον ίδιο τον Ερντογάν. Η εκχώρηση του ονόματος της Μακεδονίας, λοιπόν, σύμφωνα με κυβερνητικό βουλευτή (τάδε έφη ο Κ. Ζουράρις των ΑΝΕΛ, χωρίς ουδείς να τον αμφισβητήσει) σημαίνει και εκχώρηση εδαφών. Κρίμα και εμείς νομίζαμε ότι γίνεται για την συναδέλφωση των λαών και εξ αιτίας του σεβασμού, που υποδεικνύουν οι ισχυρότεροι στο δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού του ασθενέστερου, του κρατιδίου, δηλαδή, που κατασκεύασαν οι ίδιοι και το θεωρούν πιονάκι τους… Το ίδιο πιόνια, βέβαια, θεωρούν και τους Τσίπρα και Ζάεφ. Μάλιστα ο «δικός» μας είναι μεγαλύτερο δουλικό, γεγονός που αναγνωρίζει και ο ίδιος με τον τρόπο του, αφού, όπως δηλώνει, είναι ευχαριστημένος από τα ψίχουλα, που του πετάνε από το τραπέζι, ενώ το θράσος του απογειώνεται όταν καμαρώνει για την διαχείριση του προσφυγικού, δηλαδή τον εγκλωβισμό σε ανοικτά ή κλειστά στρατόπεδα συγκέντρωσης δεκάδων χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών που βρίσκονται σε άθλιες συνθήκες, καθώς συχνά σημειώνονται αιματηρές συμπλοκές μεταξύ τους με αποτέλεσμα αρκετούς νεκρούς.

Πρόσφατο δημοσίευμα (Μάιος) της γερμανικής εφημερίδας Die Zeit αναφέρεται στο λιμάνι του Πειραιά με τον τίτλο «Ο νέος δρόμος του μεταξιού: Η άγκυρα της Κίνας στην Ευρώπη», ενώ μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι «Η Cosco χτίζει στον Πειραιά εντελώς ανενόχλητη την κεντρική γέφυρα της Κίνας προς την Ευρώπη, χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη σημασία βορειότερα της ηπείρου. Ο νέος εμπορικός δρόμος ο οποίος όμως δημιουργείται θα μπορούσε να προκαλέσει ριζικές αλλαγές συνολικά στη διακίνηση αγαθών προς την Κεντρική Ευρώπη». Ο διευθυντής του ΟΛΠ Θ. Κοΐνης από την πλευρά του εξηγεί ότι «Από εδώ θα βρίσκεται κανείς στη κέντρο της Ευρώπης μέσα σε δύο ημέρες. Θα έχουμε ένα πλεονέκτημα χρόνου σχεδόν μιας εβδομάδας και θα ανταγωνιστούμε έτσι με τα βόρεια λιμάνια του Αμβούργου ή του Ρότερνταμ». Την ίδια στιγμή το κινεζικό κράτος διεκδικεί την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μέσω της οποίας τα φορτηγά με εμπορεύματα, που προορίζονται για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη δεν θα χρειάζονται να κάνουν τον κύκλο μέσω των στενών του Γιβραλτάρ, την Ισπανίας και της Γαλλίας για να ξεφορτώσουν στο Αμβούργο ή το Ρότερνταμ. Η διαδρομή των εμπορευματοκιβωτίων θα οδηγεί με το τρένο από τον Πειραιά και την Αθήνα μέσω Σκoπίων, στο Βελιγράδι και τελικά απευθείας στη Βουδαπέστη. Το Ινστιτούτο Κινεζικών Μελετών Mercator θεωρεί σίγουρο ότι «θα αναλάβει το έργο η Κίνα. Η προθεσμία του διαγωνισμού είναι πολύ σύντομη. Είναι απίθανο οι άλλες χώρες να μπορέσουν να υποβάλουν ανάλογη προσφορά βραχυπρόθεσμα».

Με ανάρτηση στο twitter, στις 19.12.2017, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης είχε τονίσει ότι «η σύνδεση Αξιού-Μοράβα-Δούναβη αναβαθμίζει τη Θεσσαλονίκη σε κεντρικό κόμβο θαλάσσιων μεταφορών», ενώ διευκρίνησε ότι έχει ενημερώσει για το θέμα τον ΠτΔ, τον Πρωθυπουργό και τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη για την προετοιμασία Σκοπίων και Βελιγραδίου με τους Κινέζους και τους Ρώσους, που έχουν αναλάβει το έργο.

Η εικόνα της γιγαντομαχίας συμπληρώνεται χωρίς να ολοκληρώνεται με τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-ΕΕ με την τελευταία, σύμφωνα με τους Financial Times, να ετοιμάζει την αντεπίθεση με δασμούς σε αμερικανικές εισαγωγές ύψους έως και 300 δισ. δολαρίων, εάν επιβληθούν αμερικανικοί δασμοί στα αυτοκίνητα.

Τα συμφέροντα, λοιπόν, είναι τεράστια, και τα κυριαρχικά κτήνη που ανταγωνίζονται δεν φαίνονται διατεθειμένα να εγκαταλείψουν την αρένα εύκολα. Δυστυχώς, σ’ αυτές τις περιπτώσεις, όταν τα κτήνη αυτά λαβωθούν ή θεωρούν ότι κινδυνεύουν να χάσουν από τα νύχια τους τα θηράματα που στοχεύουν δεν έχουν οιονδήποτε ενδοιασμό.

Όσο για τους σφογγοκωλάριους, του είδους του Τσίπρα, του Καμμένου ή του Μητσοτάκη, έχουν τόσο μικρή αξία όσο και η δήθεν διαμάχη μεταξύ τους.

Ιούλιος-Αύγουστος 2018

anarchy.gr

Both comments and trackbacks are currently closed.