Ο ΠΑΝΟΥΣΗΣ, Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ «ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ»

somata1Έχει γραφτεί επανειλημμένα ότι την ιστορία την γράφουν οι νικητές. Εμείς θα πούμε ότι την ιστορία θέλουν να την κατέχουν, να την γράφουν κατ’ αποκλειστικότητα εκείνοι που εκφράζουν τα συμφέροντα των κυρίαρχων, εκείνοι που επιδιώκουν να ορίζουν την αλήθεια, το ψέμα, να συνθλίβουν τις μνήμες, να εξασφαλίζουν πρώτα απ’ όλα τον εγκλεισμό της σκέψης στις φυλακές που χτίζουν με αυτά τα «άλλα» υλικά.

Διαβάζουμε λοιπόν ότι σήμερα, Πέμπτη ανακοινώθηκε η σύσταση του Πολιτιστικού Κέντρου της Αστυνομίας (ΠΟΚΕΑ) εκ μέρους του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Γιάννη Πανούση, ο οποίος με μεγάλη υπερηφάνεια διαβεβαίωσε ότι μέσα από υλικό του Ιστορικού Αρχείου της Αστυνομίας –σε ορισμένες περιπτώσεις και οπτικό– «θα ξαναδούμε την ελληνική ιστορία. Θα την ξαναδούμε όμως στην πραγματική της διάσταση και όχι όπως γράφεται στην Ελλάδα, δηλαδή με ιδεολογήματα και στερεότυπα της λογικής «οι καλοί και οι κακοί», «οι φίλοι και οι εχθροί». Θα την ξαναδούμε με ντοκουμέντα όμως, όχι με βάση την άποψη του καθενός».

Περί τίνος ακριβώς πρόκειται;

Όπως εξηγεί ο Πανούσης «ανοίγουμε και το Ιστορικό Αρχείο της Αστυνομίας. Μία επιτροπή από ιστορικούς, καθηγητές, ειδικούς έχει ήδη έρθει σε επαφή με αρμόδια στελέχη της Αστυνομίας, για να γίνει η πρώτη καταγραφή και κατηγοριοποίηση ενός τεράστιου υλικού εκατομμυρίων σελίδων, που, ευτυχώς, διαφυλάχθηκε μέχρι σήμερα. Ελπίζω ότι πολύ σύντομα, με χρηματοδότηση που θα λάβουμε μέσω ΕΣΠΑ, με τη βοήθεια του Κέντρου Μελετών Ασφάλειας (ΚΕΜΕΑ) και τη συνδρομή άλλων φορέων, θα έχουμε τα πρώτα δείγματα, περίπου ένα εκατομμύριο σελίδων ιστορίας που δεν αφορούν μόνο την Αστυνομία».

Ο επιστήμονας της καταστολής Πανούσης εξήγησε μάλιστα ότι η κίνηση αυτή θα συμβάλλει στην ανάγκη που «έχουμε» για «αλήθειες» «ιδίως σε αυτή τη δύσκολη φάση της προσπάθειας συμφιλίωσης της Ελληνικής Αστυνομίας με την κοινωνία και της κοινωνίας με την Αστυνομία, όπου η οποιαδήποτε αμφισβήτηση ή υποβάθμιση του ρόλου, του θεσμού της δημοκρατίας που είναι η αστυνομία, είναι αδιανόητη, έχουμε ανάγκη από αλήθειες».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις του αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, αντιστράτηγου Δημητρίου Τσακνάκη, που ανέφερε μεταξύ άλλων: «Να είστε σίγουροι ότι θα είμαι συμπαραστάτης στην ανάδειξη και προβολή της ιστορίας και του έργου των αστυνομικών Σωμάτων, στην εκπλήρωση του σκοπού σας και σε κάθε συνεργασία σε εθνικό και σε διεθνές επίπεδο».

somataΝομίζουμε και εμείς από την πλευρά μας ότι αυτή η «ιστορική στιγμή», για τον Πανούση, για την αστυνομία, για την δημοκρατία δεν πρέπει να πάει χαμένη. Και είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο. Για αρχή απλά θα θυμίσουμε τις χιλιάδες δολοφονίες, βασανισμούς, εγκλεισμούς, ρουφιανιλίκια, το τρόμο που πρόσφεραν τα ένδοξα σώματα ασφαλείας σε κάθε γωνιά του ελλαδικού χώρου σε κάθε εποχή και πάντα βέβαια στην υπηρεσία του λαού…

Ο «επιστήμονας» της καταστολής γνωρίζει βέβαια το μέγεθος του «προβλήματος» που θέλει να «θεραπεύσει»: το κοινωνικό σώμα σε μεγάλο βαθμό νιώθει έχθρα για τους «υπηρέτες του νόμου και της τάξης», δεν ξεχνά την ιστορία, δεν απεμπλέκεται εύκολα από μια κατάσταση ανυποταξίας στην οποία συνεχίζει να βρίσκεται έστω και με λανθάνοντα τρόπο, έστω και στις πιο δύσκολες στιγμές. Ο ίδιος ο όρος «συμφιλίωση» αυτό υποδηλώνει. Την ύπαρξη εχθρότητας, μιας σχέση ρήξης με ρίζες βαθιές και όχι μια παροδική αντιπαλότητα.

Ακριβώς, όμως, με την ίδια σταθερότητα θα επαναλάβουμε ότι δεν προωθούμε ούτε μας αφορά καμμία «αντιμπατσική» διάθεση που αρχίζει και τελειώνει με άναρθρες κραυγές ανθρώπων, που ουσιαστικά δεν διαφέρουν σε τίποτα από εκείνους, που θεωρούν ότι είναι οι μόνοι που κατ’ αποκλειστικότητα βρίσκονται απέναντί τους. Διαθέσεις που δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις εκφράζονται με λυντσαρίσματα, τα οποία κατά την γνώμη μας καμμία σχέση δεν έχουν με την αναρχική στάση και το αναρχικό ήθος.

Και ο νοών νοείτω…

Δημοσιεύθηκε από Συσπείρωση Αναρχικών
Both comments and trackbacks are currently closed.